Cum funcționează dropshippingul?

2021-08-24

Dropshippingul reprezintă poate, cel mai simplu model de comerț online și este rezumat astfel - produsele selectate de tine ca antreprenor sunt livrate de către furnizor clientului în numele brandului tău.

Diferența dintre dropshipping și un model clasic de afacere e-commerce o reprezintă faptul că furnizorii stochează, gestionează și livrează comenzile în numele tău.

Astfel se elimină din start celebrele întrebări ale unui antreprenor la început de drum: De unde fac rost de bani? Câte produse cumpăr? Unde le stochez? Câte persoane angajez? etc.

Poți privi dropshipping-ul drept un experiment de antreprenoriat care îți oferă posibilitatea de a testa produse fără a avea grija chiriei, stocului, angajaților.
Furnizorul este în acest sens partenerul tău de business care se va gestiona produse, stocul, livrarea și relația cu clientul.

Profitul tău este diferența dintre prețul plătit furnizorului și prețul final de comercializare al produsului expus în cadrul magazinului tău online.

În această formulă de business sunt implicate 3 părți:

Tu, cel care ești antreprenor, deții compania și brandul

Statutul tău de antreprenor este demonstrat în mediul virtual de magazinul tău online. Astfel, pentru o bună poziționare în ceea ce privește căutările pe internet este nevoie să te asiguri că magazinul tău este funcțional și adaptat mediului online, este realizat astfel încât să atragă clientul și să asigure vânzări. În momentul în care vei selecta partenerii de business (furnizorii) poți realiza o listare și o prezentare atractivă a produselor în cadrul magazinului online. Mai mult decât atât este nevoie să creezi o strategie de marketing care să genereze vânzări bune încă de la început.


Furnizorul care produce, stochează, primește comenzile clientului și gestionează onorarea comenzii

Identificarea produselor cu potențial și încheierea unor parteneriate negociate, de tipul câștig-câștig cu furnizorii reprezintă de fapt cheia acestui model de business. Aici sunt necesare abilitățile de manager și un mindset care să te susțină în cadrul acestui proces. O analiză atentă a publicului-țintă, evaluarea profilului psihologic și economic al clientului te poate ajuta în acest demers. Furnizorul este practic cel care va prelua responsabilitățile cele mai dificile privind derularea unui business online și anume:
va asigura producția (dacă este și producător), depozitarea produselor în condiții optime, în funcție de caracteristicile acestora.
va asigura ambalarea, etichetarea, logistica
se va ocupa de expedierea, livrarea produselor, relația cu clienții și politica de retur.

Există 2 tipuri de furnizori:
cei care realizează produsele
cei care cumpără de la producători locali sau internațional și vând mai departe.

Un sfat important este să acorzi o mare importanță selectării furnizorilor întrucât ei vor reprezenta practic imaginea firmei tale și mai ales să îi alegi pe cei care sunt și producători direcți.

Clientul
Acesta reprezintă de fapt baza oricărei afaceri. Cu cât un client este mai mulțumit cu atât acesta va genera vânzări constante și va recomanda și altor persoane.
Se știe că una din cele mai bune formule de vânzare este recomandarea mai ales în situația curentă în care avem de ales între sute de produse.

Poți gestiona chiar tu comenzile realizate pe magazinul online și să le trimiți ulterior către furnizor spre a fi onorate sau există și opțiunea ca furnizorul să preia întreg procesul - comenzile de pe site, ambalare, livrare. Totul depinde de modul în care gestionezi colaborarea cu furnizorul.

Plata pentru comandă o va realiza furnizorul la prețul stabilit inițial astfel încât diferența reprezintă profitul tău. În acest sens există posibilitatea de a încheia un acord de confidențialitate în care se stabilește excluderea oricăror materiale promoționale ce ar putea fi adăugate de către furnizor în cadrul coletului.

Ultimele articole

În ce situații poți alege acest model de business?

by HopDrop
24
Aug

Dropshipping - un model nou de business în România

by HopDrop
24
Aug